“Verkopen” is van alle tijden. We noemen het misschien van tijd tot tijd anders maar dikwijls draait het rond een aantal sleutelvaardigheden die je succesvol maken als commercieel medewerker, adviseur, accountmanager of verkoper.

  • Wat is een ‘slimme’ en ‘succesvolle’ business development strategie?
  • De beste manieren om je prospectie aan te pakken
  • Wat is een sales cycle en hoe werkt die? Hoe aligneer ik die op een aankoop cycle?
  • Wat zijn de 5 klassieke fases tijdens een commercieel gesprek en hoe excelleer ik in elke fase
  • De methodiek ‘Solution Selling’ in een dynamische workshop gegoten
  • ‘Closing the deal’ – hoe pak je dit aan. Best practices rond afsluittechnieken
  • De ‘rules of engagement’ tijdens het onderhandelen uitgelegd
  • Het verschil tussen ‘interesses’ en ‘posities’
  • Het Thomas en Killman model als radar tijdens het onderhandelen
  • Wat is een win/win-resultaat en hoe bereik je het?
  • Wat is jouw ‘batna’ en ‘zopa’ – twee belangrijke onderhandelingsbegrippen uitgelegd
  • Afsluittechnieken ontrafeld
  • REPutatie: “the Reason Everybody Pays ”
  • De drie grote angsten die tot troebele communicatie leiden

De opleidingen worden aangeboden op de klassikale manier maar ook in (persoonlijke) coaching trajecten, E-coaching modules of een Keynote.

Voor meer info, neem gerust even contact met ons op.