Commerciële Vaardigheden

De adviseur, de klant en het vraagstuk


“Verkopen” is van alle tijden. We noemen het misschien van tijd tot tijd anders maar dikwijls draait het rond een aantal sleutelvaardigheden die je succesvol maken als commercieel medewerker, adviseur, accountmanager of verkoper.

  • Wat is een ‘slimme’ en ‘succesvolle’ business development strategie?
  • De beste manieren om je prospectie aan te pakken
  • Wat is een sales cycle en hoe werkt die? Hoe aligneer ik die op een aankoop cycle?
  • Wat zijn de 5 klassieke fases tijdens een commercieel gesprek en hoe excelleer ik in elke fase
  • De methodiek ‘Solution Selling’ in een dynamische workshop gegoten
  • ‘Closing the deal’ – hoe pak je dit aan. Best practices rond afsluittechnieken
  • De ‘rules of engagement’ tijdens het onderhandelen uitgelegd
  • Het verschil tussen ‘interesses’ en ‘posities’
  • Het Thomas en Killman model als radar tijdens het onderhandelen
  • Wat is een win/win-resultaat en hoe bereik je het?
  • Wat is jouw ‘batna’ en ‘zopa’ – twee belangrijke onderhandelingsbegrippen uitgelegd
  • Afsluittechnieken ontrafeld
  • REPutatie: “the Reason Everybody Pays ”
  • De drie grote angsten die tot troebele communicatie leiden

Mogelijkheden (digitale) opleiding en coaching

Bovenstaande inzichten, methodieken en oefeningen kunnen u aangeboden worden in de volgende formats:

Offline (Covid-19 proof)

  • Persoonlijke coaching
  • Inspiratiesessie van 1,5 uur
  • Workshop van een halve dag
  • Opleidingstraject

Online (Platform ZOOM, TEAMS of VEDAMO)

  • Persoonlijke Coaching
  • Inspiratiesessie van 1,5 uur in onze Trixolutions Virtual Classroom
  • Workshop van een halve dag in onze Trixolutions Virtual Classroom
  • Digitale Learning Journey

Vraag hier een gratis demo aan van onze Trixolutions Virtual Classroom! Vraag hier meer info over de mogelijkheden!